trelitervin.blogg.se

En blogg där vi skriver och rapporterar vart i världen vi befinner oss!

Albin sa, Albin sa

Publicerad 2014-03-16 11:19:41 i Bilder,

För första gången sen vi kom till Bali fick vi sätta klockan för att möta upp våra kära kompisar Pontus "LP" Pettersson och Caroline "farmor" Falk på flygplatsen. Efter många om och men kom vi till slut till terminalen där de landade. Vi gömde oss bakom en skylt för att överraska dem och började leta efter dem blekaste personerna på flygplatsen! När dem gått förbi vår skylt gick vi fram och frågade vad dem gjorde här!? Svaret var enkelt, dem skulle på semester!

Dagen spenderades så klart på stranden bland balineser som serverade öl till oss och försäljare som försökte sälja allt från glass till vapen! Jocke föll för frestelsen och köpte ett vapen... Vi håller tummarna för att han får lämna landet!

Kvällen skulle såklart firas med utgång. Vi mötte upp Carros 2 tjej kompisar Moa och Alexandra utanför sky garden för att äta den underbara buffén!
Mätta och glada gick vi sen hem till vårt nya lyxhotell med både AC och varmvatten dusch! Vad gör man inte för att semesterfirarna ska vara nöjda?

Framåt småtimmarna blev Jocke och Pontus hungriga och bestämde sig för ett besök på Mc Donalds nere vid stranden. Dem tog moppe taxi dit och Jocke skulle ta ut pengar på vägen, när Jocke fått sina pengar var han inte längre så hungrig och gick hem. Han hade dock glömt att Pontus var med honom. 2-1= Pontus och 2 arga taxichaufförer... Taxichaufförerna började bli arga då ingen Jocke kom tillbaka med pengar och tjatade om att de blivit lurade. Till slut fick den ena nog och valde då att dra fram kniven. Så Pontus betalade och åkte hem med en annan chaufför. Väl hemma hade Pontus inga pengar kvar och fick springa upp till rummet och försöka få liv i Jocke eller David. Som tur var vaknade Jocke och kunde komma ner och betala för vår resa. För säkerhets skull tog han med sig sitt nyinköpta vapen ner, mer kan vi inte avslöja offentligt.

Albin hade sagt en massa saker till Pontus och Carro, här kommer en lista med alla fel han hade!
# Albin sa att det fanns balineser på flygplatsen som skulle ta deras väskor - Fel
# Albin sa bo på poppies 1 eller poppies 2 - Fel
# Albin sa drick aldrig Arak - Fel
# Albin sa att Chelsea skulle vinna mot Aston Villa - FEL

Efter 3 nätter (12 för mig och Jocke) i Kuta var vi sugna på nåt nytt, så vi bestämde oss för att dra till gili trawangan med Moa och Alexandra! Denna paradisö bjuder som vanligt på sol, bad och bra fest!
Vi bor helt perfekt vid stranden i en villa med 2 sovrum, ett vardagsrum och egen pool. Vi klagar verkligen inte!
I fredags var det full moon party så det var bara att leta fram dansskorna och finkläderna igen! För att ta sig dit var vi tvungna att ta taxi, häst & vagn!
Pälsallergiker som Pontus är så ville han självklart köra. Han gjorde succé och har nu hämtat ut sitt körkort för häst & vagn!
Kvällen var riktigt lyckad, mycket trevligt folk, god öl och bra musik!
Igår kväll hittade vi en halvsvensk restaurang där vi snackade svenska med dem balinesiska servitörerna och käkade köttfärslimpa med potatisgratäng, vi alla blev positivt överraskade av hur god maten var!

Life's better in boardshorts!
DTK

Welcome to our life!

Publicerad 2014-03-09 12:56:25 i Bilder,

Dååååå var det dags för ett nytt blogginlägg igen!

Livet leker vidare här i Bali och dagarna går fortfarande ut på strand och leva livet. Har blivit lite kändisar på stranden med. En av personerna på stranden som har en "bar" har börjat känna igen minna bakisdrag och har börjat gissa varje dag hur jag mår, än så länge alla rätt...

Även David har fått ställa upp som fotograf med en tant som ville få det att se ut som att de var tillsammans, väldigt gulliga ihop. Jag har fått skriva autografer till 10
Småbarn som kom framspringandes till mig på stranden, inte lätt att vara kändis... Vi fick även ställa upp i en grattis hälsning till en tjejs mamma som fyllde år om ett par dagar. Så semester vet jag faktiskt inte om vi är på..

Har även varit på bio med några svenskar vi träffat här nere. Väldigt bra film och trevligt sällskap. Filmen hette 3 days to Kill och får 3,5 romflaska i betyg.

Har även jobbat på att försöka hitta boende till Carro och Pontus tills
Dom kommer. Vi tror oss ha hittat ett bra ställe som vi kan avnjuta några dagar på. Jag och David har en hel del vi vill göra och hoppas på att de andra två godtar våra förslag.

Och nu har jag nog faktiskt haft min värsta fylla på hela resan... Mådde verkligen ap dåligt hela dagen och David fick faktiskt gå till stranden då jag stannade kvar i poolen på hotellet. Han kom ju trotts allt hem sen och hämtade mig för kvällsmat.

Har även sprungit på lite kändisar från hemtrakterna. Fanny och Lovisa som vi även var ute och åt med innan den hemska fyllekvällen... Sprang på Rasmus som lever livet här nere och ska göra 3 månader till, svin?! David träffade även Anna från Unnaryd.

Får se hur vi avslutar denna kvällen, sista kvällen då vi får vara ensamma jag och David. Romantisk middag är ett måste sen får vi se vad som händer.

Best regards
Mr J.Larsson

Svetten rinner och ölen försvinner...

Publicerad 2014-03-05 06:34:01 i Bilder,

Hej hej hallå!

Ett tag sen vi bloggade men vi har helt enkelt för mycket att göra, men nu tar vi oss tiden. Vi kom fram till Hoi An utan problem men det tråkiga var att vi inte fick checka in förrens 6 timmar senare. Lämnade väskorna och begav oss ut i Vietnams äldsta stad. En av de sakerna Hoi An är känt för deras skräddare som både är skickliga och väldigt billiga. Du kan få en hel kostym för ca 600 kr. Tyvärr hade vi inte riktigt tiden till att göra det eftersom det tar ett par dagar att få den klart.

Vi var på stranden istället eftersom det var billigare, trodde vi... Vi var på stranden tillsammans med en ungrare som hette Mate, har träffat han på ett par ställen tidigare och var jäkligt kul att ses igen. Stranden är en liten bit bort så man måste hyra cyklar och När vi skulle hem sen så var Davids cykel snodd... Inte första gången det händer honom, så vi fick en härlig promenad hem. Vi trodde de inte hade koll på alla cyklar men dagen vi checkade ut så fick vi böta 500 spänn för en cykel som var värd 20 kr...

Vi hade två svenska tjejer (Olivia och Julia) på rummet och en annan kanadensare (Cassandra) som vi festade med på kvällarna. Innan det blev vi upplärda om tjejer och deras band till trosor, det var tydligen väldigt speciellt.. Jag och David har kanske med 6 par var och hon hade 25 par själv... Ett skratt förlänger livet säger dom och det bjöds det verkligen på här. En utekväll i Hoi An behöver inte bli så dyr om man bara läser på lite granna. Hittade ett ställe där man köpte en öl sen fick du gratis rom och Cola fram till 23. Efter det gick man till ett annat ställe där du betalade 15 kronor så Fick du gratis dricka hela kvällen. Så
Sammanlagt kostade kvällen 30 kr ungefär, as jobbigt verkligen...

Nu väntade ett par dagar med transport. Flyg från Da nang till huvudstaden Hanoi. Hade vi fått blickar innan så skulle det här inte vara någonting i jämförelse. Folk gick i långbyxor, tjocka jackor och vissa hade till och med mössa och vantar... Och där kom vi i shorts och linne, stack liksom ut lite i mängden. Det var kanske 15 grader ute vilket inte var speciellt kallt... En dag senare flög vi till Bali.

Trodde jag skulle dö när jag kom fram till Bali, så jäkla varmt och fuktigt. Stranden besöker vi varje dag och svetten bara rinner vad du än gör... Var och åt en av de största bufféer jag sett i mitt liv. För ca 30 kr fick jag på min tallrik: vitlöksbröd, hamburgare, lasagne, pasta carbonara, sallad, biff, kyckling, grillspett, potatissallad och potatismos... Gick faktiskt bara en gång och tog mat då det räckte och blev över... Har även umgåtts med en tjej vi träffade i Kuala Lampur, Elin, som vi festade med en kväll.

Nu ska vi dra till stranden och ta det lite lugnt, hoppas ni gör detsamma där hemma!