trelitervin.blogg.se

En blogg där vi skriver och rapporterar vart i världen vi befinner oss!

Äntligen av med oskulden!

Publicerad 2014-01-18 11:49:14 i Bilder,

Usch och fy. Upp tidigt för att åka till jobbet, besvikelsen som uppstod när man insett att det snöat hela natten så next thing to do var att börja skotta. OJ ursäkta det är ju eran vardag, NU TILL VÅR! 

Langkawi är en helt underbar ö där solen ständigt skiner på våra räkfärgade kroppar. Sen att man får dricka öl som bara kostar 4 kr i 35 grader gör det hela ännu mer underbart. 

Under resan gång har vi upptäckt att jag inte haft så äventyrligt liv. Vet inte hur många gånger jag sagt: - det här är första gången som jag... Saker som jag nu mera har gjort är att prova olika sorters drinkar, ätit min första QP på macdonalds, tatuerat mig, kräkt, rökt vattenpipa, ätit bananasplit, ätit räkchips. Vad är nästa tro? Förslag uppskattas! 

David däremot har gjort massa! Som till exempel... Ja.. Vad har David gjort som är så häftigt, hmm nä får nog vänta på den lite. 

Efter 4 nätter så beslutade vi oss för att byta strand, checkade ut och tog våra smidiga väskor och tog en taxi. Efter 10 minuter var vi framme i nästa paradis, NOOOT! Käkade frukost på ett av de "dyraste" ställerna. Helt underbar utsikt över ett brinnande fält... IVPB!!! 

Svenskar som vi är så beslutade vi oss att tradition är nått man inte borde bryta. Så vi åkte tillbaka till vårt kära hem! Med facit i hand var detta ett lyckat beslut då vi helt plötsligt blev stammisar överallt! När vi kom ner på stranden så flög solstolsförsäljaren upp ur sin stol och förberedde allt innan vi ens var framme. Samma sak hände på eftermiddagen då vi knappt han komma in på baren Rafii's innan grabben kom med två öl som vi fick ståendes. Samma sak hände vid kvällsbesöket på cocktailbaren då till och med kramar utdelades. 

Igår var det utgång som gällde i en ganska liten stuga, men det var trevligt! Träffade ett par svenska tjejer och tyvärr en finländare som tjatade hål i huvudet på mig.. Va som att prata med spotify, avbröt och tjatade till tusen. Jag fick gå hem lite tidigare eftersom min maxgräns var nådd på både tjat och alkohol... David däremot satt kvar med tjejerna och en kille från Pakistan som han sedan även bytte tröja med. Fett misstag tycker jag men David är nöjd.. 

Idag har det varit strand som vanligt med en otroligt bakis Jocke. Men det hindrade inte mig från att besöka vår berömda bar. 

Vi har även hittat Langkawis sommarplåga... I shot the sheriff.. För 10 året i rad... 

Life's better in boardshorts 

Best regards
Mr. Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela