trelitervin.blogg.se

En blogg där vi skriver och rapporterar vart i världen vi befinner oss!

En annorlunda Pingismatch...

Publicerad 2013-04-09 16:51:57 i


 
Oj oj oj nu har det hänt mycket här ska se om vi lyckas skriva om allt!
 
För ett par dagar sedan befann vi oss som sagt i Phuket. Här stannade vi i två dagar innan vi tog färjan till Phi Phi. Mer om det senare. 
 
Sista kvällen i Phuket avslutades på Pingpong show på en av Patons kändaste gatong Bang la road. Vi blev uppraggade på gatan med huvudargumentet att det var fri entré. Fan vad fint tänkt vi, men när vi väl kom dit visade det sig att ölpriset var 6 gånger dyrare än i vanliga fall. Smart där! ;)
Vad är då en Ping Pong Show? Ni som inte vet vad det är vill nog inte veta heller, men vi kan säga såhär att det innehåller mer än bara pingisbollar... ;)
 
När vi väl satt på klubben så var det första striptease. En väldigt dålig striptease som kändes väldig B så då undrade vi hur ska den här ping pong shown skulle bli? Vi som hade hört så mycket "gott" om dessa shower! 
Showen drog igång och ja, det började lugnt och slutade värre. Det slutade nämligen med att jag kände mig svimfärdig (Pga den dåliga luften jag lovar) så vi gick där ifrån. David som gick i förväg märkte inte av att jag svimmade bakom honom så han fick komma in och hämta mig igen, vilken kille! Säkerhetspersonalen (nej inga strippor tyvärr) hjälpte mig ut och gav mig massage och gratis vatten. 
 
Dagen efter kom bussen och hämtade oss för att ta oss till båten. På Phi Phi hade vi tänkt möta Annelie och hennes kompis Emma som vi träffade i Australien. Tror ni då inte det visar sig att vi är på samma båt? Världen är allt liten. Så nu sitter vi fyra ihop som plåser och har riktigt sköj! Första kvällen hann vi knappt komma hit innan vi drog ner till stranden och tittade på solnedgången med varsin drink i handen. 
Vi gick sedan och köpte oss varsin bucket som man dricker i Thailand. En bucket är en hink, 35cl sprit, en cola och redbull för endast 30kr. Fina grejer.
 
 
-"Minst en bucket om dagen, är bra för huvet" /David
 
Kvällen blev med andra ord hellyckad tills vi bestämmde oss för att ta ett nattdopp i havet som slutade med att mina kläder blev stulna på stranden. Jag trodde att jag hade plånboken med mig ut som jag aldrig annars har så dagen efter skypade jag med mina föräldrar som satte igång processen med att få korten blockerade. Tror ni inte jag sedan hittar plånkan i väskan? Tur vi inte hann spärra något :)
 
 
David hittade en sjukt snygg hatt som han dessvärre inte fick ta med hem...
 
 
Vi har även haft mer kära reunion här i Thailand! två grabbar som vi också träffade i Australien befinner sig även här på Phi Phi. Igår var vi på Thaiboxning där folk från publiken fick gå upp och fightas. Detta slutade med att Christophers tjej gick upp och vann sin match, go Sweden!
 
Idag har vi varit på snorklingstur. För ynka 100kr var vi iväg en halvdag med härliga folk på en Longtrailboat. Vi stannde på Monkey Beach där vi träffade apor som hängde sig fast i Annelies bikin, som vi skrattade!
 
 
Innan snorklingen. Några hade en hård utekväll igår. Gissa vilka? ;)
 
 
 
Vi som är proffs på det där med snorkling nu tyckte att detta var en av de bästa snorklingarna vi haft förutom att vi inte såg några sköldpaddor... :(
 
 
 
 Båten
 
 

 
 
Finaste frisyrerna i Thailand...
 
 
 
 
 
 
 
 Solnedgången från båten på väg tillbaka
 
 
Life´s better in board shorts

Kommentarer

Postat av: Mr Ulf

Publicerad 2013-04-17 17:24:29

Haha grabbar ni börjar se lite små tjocka ut ;) ALBIN! HATT! Very proud my son!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela