trelitervin.blogg.se

En blogg där vi skriver och rapporterar vart i världen vi befinner oss!

It's on when it's on

Publicerad 2013-03-14 14:49:00 i

Bali har börjat bra! Igår hyde vi moped för ynka 30kr och begav oss söderut med ett gäng grabbar från hotellet. Att köra ett gäng på fem mopeder kan bli rörigt i trafiken då det är mopeder överallt. Jag och David tappade bort grabbarna nästan direkt men efter att ha kört åt fel håll tre gånger lyckades vi efter många om och men att ta oss till Uluwatu där vi träffade grabbarna igen. Här tog vi oss ett dopp i det blå och en kall öl på terassen med en härlig havsutsikt :)
Vi drog sedan vidare till en annan strand där det var betydligt bättre botten och finare strand. Vi började med att äta en "dyr" lunch nere på stranden för att sedan njuta av ännu mer sol och bad.

Trappan var nästan lika brant som en stege

Uluwatu

Dreamland

Indonesisk mat med Indonesisk öl

Vägen hem slutade precis som vägen dit började. När vi närmade oss Kuta (där vi bor) så körde vi vilse igen!!! Men det är alltid kul att glida runt lite extra på moppen, eller hur David? Väl framme hoppade vi i poolen för ytterligare ett bad, något vi tyckte vi var värda efter allt körande ;)

Efter kvällens restaurangbesök sprang vi systrarna Högwall och deras resekamrat Malin :) Vi drog och lirade biljard och sedan vidare till ett drinkställe där vi köpte 10 starka drinkar (graggar) för 90kr hahaha... Kvällen avslutades på Balis största nattklubb Bounty med skillade dansmoves som Uffe har lärt oss under resans gång ;)

Idag har vi varit på utflykt igen. Tanken var att vi skulle dra till Denpasar som är huvudstaden här på Bali. När man hyr moped blir man förvarnad att Polisen brukar stanna turister för att kolla körkortet då många inte har internationellt körkort. Boten ligger på ca 300kr men går att pruta ner det till ca 40kr. Tro det eller ej men man kan faktiskt pruta hos polisen haha!

Så på vägen till Denpasar blev vi stoppade inte mindre än 3 gånger. Som tur var var det Jag som körde och eftersom jag har internationellt körkort så var det inga bekymmer för vår del. Polisen fick till och med ett leende på läpparna och sa "ah, international drivers license, very good" :)

I Denpasar besökte vi ett shoppingcenter och körde som vanligt en massa omvägar. Vi fick dock se väldigt mycket oturistade områden så det var ju najs! Det kom även en kratig regnskur när vi körde så vi stannade till vid vägkanten. Till skillnad från er där hemma så njuter vi när det regnar ;)

Dåligt väder betyder som ni vet shopping för vår del ;) Eftermiddagen spenderades i olika shoppingcenter och en glass på Mc Donalds! David köpte resans tredje par badbrallor! Dessa var såpass snygga och exklusiva så han fick med en asaballacool keps på köpet!

Life´s better in board shorts