trelitervin.blogg.se

En blogg där vi skriver och rapporterar vart i världen vi befinner oss!

You should see the other guy

Publicerad 2014-01-26 08:00:00 i Bilder,

Eftersom Filip & Fredrik kan spela in sin podcast i en taxi tänkte vi prova att blogga från en buss nånstans mellan Phnom Penh och Siem Reap i Kambodja! Får se hur det slutar..

Låt oss börja i Langkawi, Malaysia. Sista dagen på denna underbara ö bestämde vi oss för att hyra moppe och åka ett varv runt ön. Känslan man får när man sitter på en moppe som går i 100 km/h är helt underbar! Det finns massa saker att se o göra runt ön men vi nöjde oss med att stanna vid 2 vattenfall, en krokodilfarm och i öns "huvudstad" Kuah. Det värsta som hände under dagen va när vi skulle gå till vattenfall nummer ett. Halvvägs dit satt det nämligen en massa apor i träden och på marken. Eftersom ingen av oss är nån riktig djurvän så vände vi på klacken och gick ett annat håll!

Efter att ha chekat in på mitt "tredje" hem, Reaggie mansion hostel (ja dem kände igen mig i receptionen och hälsade mig välkommen hem) tog vi tunnelbanan till twin towers för att turista och shoppa lite. Shoppingen övergick ganska snabbt i en pubrunda! Kvällen skulle komma att spenderas på hostlets roof top bar med en massa folk, en och annan drink och lite biljard.
När klockan slog 04.30 tyckte jag det va dags att sova men Jocke körde på lite till... Efter att ha sovit i cirka en timme vaknar jag av duns, tänkte inte jättemycket på va det va men vid 07.00 skulle jag få reda på va det va. Jag blev då väckt av Jocke som blödde från ögonbrynet o hade ont i hela kroppen. Dunsen berodde nämligen på att han hade trillat ur sin säng, ett fall på cirka 2 meter. Gammal doktor som man är så skickade jag iväg honom för att tvätta sig, han kommer tillbaka och säger; -David, jag tror det har begåtts 3 mord! Det visar sig att han även blöder på ena armen och under ena foten. Efter lite omplåstring byter vi sängar o somnar om igen.

Vi vaknade vid tvåtiden och insåg vad som hade hänt och att Jocke hade tur i oturen trots allt. Folket i rummet och på resten av hostlet va ganska chockade när dem hörde om händelsen! På dagen haltade vi runt i KL o besökte ett 6 våningar stort shoppingcenter med bara elektronik!

Kväll/ natt nr 2 började vi med lite öl och mat i chinatown. På restaurangen där vi käkade hade dem världens mest stirriga servitris och lite konstiga traditioner. När vi bad om notan första gången kom han in med varsin kula glass. Andra gången vi ville betala kom han med varsin kopp kaffe så när vi frågade för tredje gången trodde vi han skulle komma med champagne men tyvärr blev det notan den gången! Sen begav vi oss till vår kära rooftop bar där vi tänkte dricka upp våra sista malaysiska pengar! Vi satte oss med våra två rumskompisar Elin och Lizzie, väldigt trevligt! Det gick bra fram till att baren stängde runt 3 och Jocke gick till sängs. Jag och 5 andra tyckte det va lite tidigt så vi gick och köpte lite öl för att sitta på ett rum o dricka stället men vakterna tyckte inte det va en lika bra ide som vi tyckte så vi blev utslängda på gatan och fortsätta festen! Festens höjdpunkt va när jag blev utmanad av en kille från nya Zeeland till en armhävningstävling! Självklart tog jag en stabil seger 49-38! Resans andra träningspass avklarat! Klockan 6 började vi bli ganska trötta men insåg då att frukostbuffén öppnade halv 7 och bestämde oss för att vänta till dess. Halv 9 var vi tillslut nöjda och gick till sängs!

Klockan 11(!) va det sen dags att ta sig till flygplatsen för att lämna Malaysia för den här gången. Nästa stopp: Phnom Penh, Kambodja!

Life's better in boardshorts!

DTK

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela